Új landing site vagy honlap élesítésekor nagyon fontos, hogy a látogatószámban ne következzen be csökkenés. Ezt el tudod kerülni például azzal, ha odafigyelsz arra, hogy az előző landing / honlap verzióhoz használt url-k működőképesek maradjanak. Ha ez elmarad, akár 50%-al is csökkenhet látogatóid száma.
A korábbi landing site vagy honlap verzió oldalait már beindexálta a Google, egy részüket a kedvencek közé mentették a felhasználóid vagy felhasználtad a közösségi oldalakon. Egész biztosan vannak olyan weboldalak, amelyek hivatkozásként használják a linkjeidet. A legtöbb esetben az új landing site vagy honlap url felépítése különbözni fog az előzőtől, ezért fontos, hogy megoldást találj arra, hogy az előző verzió url-jei alatt továbbra is releváns tartalmat találjanak látogatóid.
Vegyünk egy példát
A honlapod előző verziójának egyik termékoldali url-je ez:
www.yoursite.com/mobiltelefon/samsunggalaxys10-mobiltelefon
Az új honlapon ez az oldal nem fog létezni, más url-t kap, ami bár csak egy kicsit is, de különbözik az előzőtől. Mondjuk ezt:
www.yoursite.com/mobiltelefonok/samsunggalaxys10
A Google és már keresőmotorok viszont az első linket már jól ismerik, beindexálták. Ha valaki rákeres a Samsung Galaxy S10-re, akkor minden valószínűség szerint jó sokáig még az első linkeddel fog találkozni. Az új honlapon viszont ez a link már nem létezik. Kattintás után a felhasználó 404-es hibaüzenetbe fog belefutni.
Mit javaslunk?
Gyűjtsd össze a korábbi honlapverzió linkjeit és határozd meg, hogy ezek a régi linkek mely új oldalakra mutassanak. Ha ezt a listát összeállítottad, akkor a webmester segítségével be tudod állítani az átirányításokat, azaz, hogy a régi oldal url-jei mely új oldalakat nyissák meg. Ha ezzel készen vagytok, akkor a felhasználó, ha beírja a Google-be a a régi linkedet (példánknál maradva ezt: www.yoursite.com/mobiltelefon/samsunggalaxys10-mobiltelefon) és rákattint, akkor az új honlapod releváns oldala fog megjelenni. Nem 404-es hibát kap a user, nem veszítesz el látogatókat.
Milyen online tool-okat érdemes használnod a régi url-ek összegyűjtésére?
Kézzel csak olyan landing oldalak esetében próbálkozz az url-ek összegyűjtésével, amelyek pár oldalból állnak csupán. Ha viszont a honlapstruktúra összetettebb, akár több száz oldalról is beszélhetünk. A kézi kigyűjtés itt már nyilvánvalóan nem fog működni.
A linkek automatizált összegyűjtésében lehet segítségedre egy a Google Chrome extension, a Link Grabber (megtalálod itt: https://chrome.google.com/webstore/detail/link-grabber/caodelkhipncidmoebgbbeemedohcdma?hl=en-US). Telepítését követően nyisd meg a weboldalt és kattints a böngésződ jobb-felső részén található a Link Grabber ikonja:
A Link Grabber automatikusan le fogja neked generálni a honlap url-jeinek listáját, ami kb. így fog kinézni:
A találati listát tudod szűrni a checkboxok segítségével itt:
A jobb oldalon található „Copy” gombra kattintva pedig ki tudod másolni a listát és el tudod küldeni webmesterednek.
Összefoglalva: nagyon fontos feladat új honlap vagy landing site élesítésekor a régi url-ek átirányítása, ne feledkezz meg róla.😊
Reméljük, hogy hasznosnak találtad a bejegyzést. Köszönjük, hogy végigolvastad a posztot.
#website #landing page #onlinecontent #onlinestrategy #goinglive #redirects #webfejlesztés #postgolive #contentmanagement