A keresőoptimalizálás vagy SEO (Search Engine Optimization) a weboldalak megjelenésének és elhelyezésének javítását szolgálja az organikus keresési eredmények között. Az organikus keresés az egyik leggyakoribb módszer, amivel az emberek online tartalmakat fedeznek fel, ezért a jó SEO-stratégia elengedhetetlen a webhelyre irányuló forgalom minőségének és mennyiségének javításához. Ha már egy ideje szemezgetsz a SEO-val, de még bizonytalan vagy, hoztunk 9+1 érvet, melyek megadhatják a végső lökést a keresőoptimalizálás felé.
1. Jobb rangsorolás = több kattintás.
A felhasználók többsége nagyobb valószínűséggel kattint a keresőmotorok eredményoldalain megjelenő első 5 javaslat valamelyikére. Ha ott akarsz lenni a top 5-ben, hogy látogatókat vonzz a weboldaladra vagy vásárlókat szerezz webáruházadnak, akkor bizony szükséged lesz keresőoptimalizálásra.
2. Sokrétű.
A keresőoptimalizálás nemcsak a keresési megjelenésekről szól, a jó SEO gyakorlatok javítják a felhasználói élményt (UX) és a webhely használhatóságát is, melyet látogatóid garantáltan értékelni fognak.
3. Tovább növeli a hitelességed.
A felhasználók megbíznak a keresőmotorokban, a felső pozíciókban való jelenlét pedig tovább növeli a webhelyed hitelességét. A hitelesség az online kommunikációd egyik legfontosabb eleme. A nehézség az, hogy lehetetlen egyik napról a másikra kiépíteni – akárcsak a való életben. A bizalmat és a hitelességet mind a felhasználók, mind a keresőmotorok részéről (szorgalommal és türelemmel) ki kell érdemelni és időbe telik felépíteni. A Google E-A-T irányelveinek betartása elengedhetetlen a sikeres eredmények eléréséhez. Ha a felhasználók rájönnek, hogy témád szakértője vagy és megbízhatnak benned, az a forgalmadon is meg fog látszani.
4. Hozzájárul weboldalad zökkenőmentes működéséhez.
Az egynél több szerzővel rendelkező weboldalak közvetlen és közvetett módon is profitálhatnak a SEO-ból. Közvetlen hasznuk az organikus forgalom növekedése, közvetett hasznuk pedig egy közös keretrendszer, amely egységes felépítést és megjelenést biztosít az online tartalmaknak.
5. Versenyelőnyt biztosít.
A SEO előnyt jelent a versenytársakkal szemben. Ha két webhely ugyanazt árulja, a keresőoptimalizált weboldal fentebb jelenik meg a találati listában, így valószínűleg több kattintást ér el, ami feltehetően több vásárlót eredményez.
6. Növeli az organikus megjelenéseket.
Az organikus keresés leggyakrabban a webhely forgalmának elsődleges forrása és az értékesítési tölcsér kritikus eleme, ahol a felhasználók konverziót vagy valamilyen elköteleződést hajtanak végre. A több megjelenés pedig általában több konverziót is jelent, amihez egy stabil weboldalon és megfelelő SEO stratégián keresztül vezet az út.
7. A SEO viszonylag olcsó, költséghatékony és hosszú távú.
A keresőoptimalizálás sok marketingköltséghez képest olcsó, megtérülése pedig várhatóan jelentős lesz, főleg, ha a márka a találati lista alján jár.A SEO szakszerű megvalósítása évekig megállja a helyét és minél több odafigyelést kap, annál hatékonyabb lesz.
8. A SEO teljesítménye pontosan mérhető.
A Google Analytics használatával megtekintheted a forgalom mennyiségét, valamint, hogy ez hogyan kapcsolódik az organikus keresési céljaidhoz. A Google Search Console segítségével pedig megnézheted azokat a kulcsszavakat, amelyek forgalmat generálnak. Ezek rendkívül értékes adatok, amelyek lehetővé teszik, hogy következtetéseket vonj le és honlapod sikeresen működjön.
9. 24/7 lead generálás.
A SEO akkor működik, ha valaki rákeres az adott kulcsszavakra. Ha egy vállalkozó kedvű egyén vasárnap hajnal 2-kor teszi ezt, a SEO akkor is dolgozik és oldalad ugyanúgy meg fog jelenni a találati listában. Ennek köszönhetően a SEO tökéletes kiegészítője egy értékesítő csapatnak és igazi értékesítési gépezetként működik.
+1. Segít megismerni a fogyasztóidat.
A keresőoptimalizálás segít megérteni, milyen hatással van a globális környezet és egyéb trendek a vállalkozásodra, valamint információt biztosít fogyasztóid viselkedéséről, szóhasználatáról, vágyairól és szükségleteiről.