Számtalan különböző tippet, trükköt kipróbáltál már, mégsem nő az Instagram követőtáborod? Azon töprengtél, mi állhat ennek hátterében? Hoztunk neked 9+1 tippet, melyekkel jó eséllyel gyarapíthatod követőid számát!
Miért fontos ez? Egyrészt fokozza a hitelességed, másrészt növeli a potenciális interakciók mennyiségét. Ez utóbbi pedig nemcsak a szíved melengeti (Ki szereti, ha 0 lájk van a képén? Valószínűleg senki…), hanem azt is elősegíti, hogy az algoritmus még több emberhez eljuttassa a tartalmaid.
1. Határozd meg márkád hangnemét és megjelenését
Legyen akár bohókás, letisztult vagy trendi, az online térben felértékelődik a márkád megjelenése. A jó hír az, hogy csak rajtad múlik, hogyan mutatod be. Törekedj arra, hogy az online kommunikációd mind hangnemben, mind megjelenésben egységes legyen, miközben megfelelően reprezentálja a céged, és azt, amit képviselsz. Így tudod elérni azt, hogy márkád egy pillanat alatt felismerhetővé váljon, ami pedig igen komoly értékkel rendelkezik.
2. Állítsd össze közösségi média marketing stratégiád
Mielőtt elkezded a kommunikációt, a legfontosabb, hogy meghatározd, mi a célod vele. A jó közösségi média stratégia kapcsolódik az üzleti céljaidhoz és kijelöli a közösségi média szerepét ezek megvalósításában.
Alakítsd úgy a kommunikációdat, hogy az üzeneted mindig összeegyeztethető legyen a céljaiddal. Növelnéd márkád ismertségét? Emeld ki gyakran vállalkozásod nevét és értékeit. Szeretnél több terméket eladni? Használj vásárlásra buzdító felhívásokat. Forgalmat terelnél weboldaladra? Mondd, hogy mit és hol keressenek.
3. Ismerd meg a célközönséged
Ne kezdj bele semmilyen kommunikációba anélkül, hogy bármit is tudnál arról, akit meg szeretnél szólítani.
Célközönséged első körben nem, életkor, tartózkodási hely, foglalkozás és az Instagram használati szokások alapján határozhatod meg. Ezeken felül valószínűleg vannak közös problémáik és aggályaik, életmódbeli törekvéseik, melyekre tartalmaidnak választ kell adniuk. Fontos, hogy támogasd, inspiráld és bevond a kommunikációdba őket. Ha megismered a célcsoportod, nemcsak hosszú távon építhetsz közösséget, de könnyebben tudod majd megszólítani a hozzájuk hasonló embereket is.
Ha nem tudod, hol kezdd, gyűjtsd össze a célcsoportod legfontosabb adatait és készíts néhány perszónát.
4. Készíts lebilincselő vizuális tartalmakat
Az Instagram egy vizuális tartalom központú platform, ezért minden bejegyzésnek szemet gyönyörködtetőnek kell lennie. Ragadd meg látogatóid figyelmét igényes tartalmakkal, szép fotókkal, és mutasd meg nekik, hogy miért érdemes követni téged. A profilodról már első ránézésre kiderül, hogy komoly energiát fordítasz a megjelenésre, vagy csak feltöltesz pár képet, amikor épp eszedbe jut.
5. Használj kulcsszavakat
“Rossz helyen vagyok? Azt hittem, Instagram a téma, nem SEO vagy PPC. Mit keresnek itt a kulcsszavak?” A kulcsszavak elől Instán sincs menekvés, hiszen ahhoz, hogy követőket vonzz, kereshetőnek kell lenned. A vállalkozásod neve, felhasználóneved és bemutatkozásod fontos szerepet játszik abban, hogy megjelenj a keresési eredmények között. Törekedj arra, hogy ezek összhangban legyenek azzal, amit más közösségi média platformokon használsz. Szúrj be néhány, a tevékenységedhez kapcsolódó kulcsszót, hiszen ezek jelentős organikus forgalom növekedést hozhatnak.
6. Használj megfelelő hashtageket
Az Instagramon nemcsak felhasználókat, de hashtageket is követhetsz. Ha szeretnél több követőt szerezni, érdemes felkutatnod olyan hashtageket, amelyeket a célközönséged valószínűleg követ. Ügyfeleink esetében ezt úgy szoktuk megoldani, hogy lekutatunk 100-150 darab körüli hashtaget, melyeket váltogatva, mindig az adott poszthoz igazítva használunk. Miután megvan a komplex gyűjtésed, minimális változtatásokkal és ellenőrzéssel hosszú ideig használhatod a hashtageket.
Maximum 30 hashtaget helyezhetsz el a bejegyzésedben, de ügyelj arra, hogy ezek relevánsak legyenek a fotód, a terméked vagy a vállalkozásod szempontjából. Kerüld az olyanokat, mint a #followme, #likeforlike stb., mivel ezek csak botokat és irreleváns követőket vonzanak.
7. Hozd ki a legtöbbet a biodból
A biod remek lehetőség arra, hogy bemutasd vállalkozásod és felkeltsd látogatóid érdeklődését. Használd ki a megengedett 150 karaktert és oszd meg a legfontosabb tudnivalókat.
Ha van üzleti fiókod, további részleteket is megadhatsz a profilodban, például az elérhetőségedet, a vállalkozásod típusát és helyét.
8. Posztolj a megfelelő időpontokban
“És az mikor van?” – kérdezheted joggal. Nos, a válaszunk, hogy attól függ. Például, ha a célcsoportod tagjai többgyermekes anyukák, valószínűleg csak a nap végén vagy a hajnali kávé közben lesz egy kis idejük az oldaladra. Aktivitásukat figyelembe véve időzítsd posztjaid, amit már a Facebook felületéről is megteheted.
Egy egyszerű Google keresés sokat segíthet abban, hogy megtaláld, a te iparágadban melyik a legjobb időintervallum. Ha ennél eggyel specifikusabb adatra vágysz, a Facebook oldalad Elemzések fülén, a Bejegyzések alatt megtalálod, mikor aktívak az oldalad követői.
9. Futtass nyereményjátékokat
Az emberek szeretnek játszani. Ha a tartalmaid szórakoztatják őket, önként követni kezdenek majd. Szervezz nyereményjátékokat, ajánlj fel nekik kisebb nyereményeket, és figyeld, ahogy növekszik a követőbázisod. Ügyelj azonban arra, hogy betartsd a nyereményjátékok futtatására vonatkozó adatvédelmi és egyéb szabályokat.
+1. Használd ki az egyéb csatornáid
A legtöbb felhasználó több közösségi média felületen is jelen van. Éppen ezért, könnyedén ráveheted például a Facebook követőid, hogy kövessenek az Instagramon is.
Oszd meg az Instagram fiókodra mutató hivatkozást a többi profilodban és kínálj fel valamit a követésért cserébe. Ez lehet egy exkluzív Instagram kuponkód, különleges tartalmak, vagy akár egy apró ajándék. Ne állj meg a közösségi médiánál, helyezd el az Instagram-profilodra mutató hivatkozást a weboldaladon, az e-mail aláírásodban és a hírleveleidben is.
Reméljük, hasznosnak találtad a tippjeinket. Alkalmazd őket és a siker nem marad el, Instagram követőtáborod szépen, organikusan fog növekedésnek indulni.
Amennyiben kiszerveznéd az Instagram kommunikációd, mert úgy érzed, nincs időd, energiád vagy kreativitásod ezzel foglalkozni, bátran vedd fel velünk a kapcsolatot!